قفل پستچی درب ضد سرقت چیست و چه نوع درب هایی این قابلیت را دارند

قفل پستچی نوع پیشرفته از قفل های زنجیری است که در زیر قفل اصلی نصب و به کمک یک سوئیچ بر روی درب امکان باز و بسته شدن سریع قفل وجود دارد. گرچه امروزه برای بالا بردن ضریب ایمنی منازل از انواع مختلف درب ضد سرقت استفاده می شود، اما خود این درب ها نیز برای افزایش ایمنی از تجهیزات مختلفی بر روی آنها استفاده می شود. قفل پستچی یکی از مهمترین تجهیزاتی است که تولید کنندگان این درب ها روی آن نصب می نمایند. در این مقاله میخواهیم به شما توضیح دهیم قفل پستچی درب ضد سرقت چیست و چه نوع درب هایی این قابلیت را دارند، با ما همراه باشید.

افزایش ضریب ایمنی با استفاده از درب ضد سرقت

در گذشته برای کم نمودن سرقت از منازل از تجهیزات مختلفی بهره برده می شد. اما امروزه درب های ضد سرقت تنها گزینه ای هستند که ساکنان منزل برای کم نمودن درصد سرقت از منزل خود از آنها استفاده می کنند. درب های ضد سرقت اگرچه باعث کاهش سرقت از منازل شد اما با آشنایی سارقان با نحوه باز نمودن این درب ها تولید کنندگان به فکر استفاده از تجهیزات بیشتر و بهتر برای کارآمدتر نمودن این درب ها نمودند. طراحی قفل ها  جدید مانند: قفل های چنگکی، قفل های مرکزی و... از این تجهیزات مدرن می باشد.

قفل پستچی درب ضد سرقت

 

ویژگی های درب های ضد سرقت

این درب های امروزه در میان مصرف کنندگان بسیار محبوبیت پیدا نموده است. برای افزایش ایمنی منازل و یا ادارت از انواع مختلف درب ضد سرقت با ویژگی های مختلف استفاده می شود. اما در این درب ها چند ویژگی مشترک می باشد.

  • ساخت لایه های میانی درب ها از ورق های فولادی یا کناف.
  • چارچوب های محکم و اختصاصی که برای هر درب ساخته شده و هر کدام دارای ضخامتی در حدود 1.5 میلیمتر می باشد. این ضخامت مانع از این می شود که در اثر سنگینی درب دچار آسیب دیدگی شود.
  • استفاده از قفل های مختلف مانند: قفل ضد سرقت، قفل مرکزی، قفل چنگکی و... بر روی این درب ها.
  • استفاده از انواع یراق آلات ویژه مانند: دستگیره، چشمی، درکوب، قفل پستچی.
  • استفاده از روکش ام دی اف. این روکش ها تنها جنبه  زیبایی داشته و در استحکام آن دخیل نمی باشد.
  •  طرح و رنگ های متنوع.
  • عایق های ضد حرارت و پلاستیکی که مانع از ورود گرد و غبار به داخل منازل می شود.

چارچوب های ضد دیلم راهکاری نو برای کارآمد نمودن دربهای ضد سرقت

معمولا سارقان برای ورود به منازلی که درب ضد سرقت دارند ازدیلم برای تخریب لولای درب در درون چارچوب استفاده می نمایند. امروزه چارچوب هایی طراحی شده است که با افزایش ضخامت، لولا کاملا درون آن جا گرفته و فضایی برای ورود دیلم به فاصله بین درب و چارچوب وجود ندارد. این چارچوب ها به نام چارچوب ضد دیلم در بازار عرضه می شود. اما با تجهیز نمودن درب به انواع قفل علاوه بر قفل اصلی به کار برده شده بر روی درب ضد سرقت مانند قفل پستچی ضریب ایمنی این درب ها تا مقدار بسیار زیاد افزایش خواهد یافت.

قفل پست چی

قفل چنگکی درب ضد سرقت

این نوع قفل نیز از دیگر تجهیزاتی است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان درب های ضد سرقت برای محصولات خود در نظر می گیرند. این قفل دارای چندین زبانه است که در قسمت چارچوب قرار گرفته و ایمنی و امنیت بیشتری برای مصرف کنندگان به همراه می آورد. اما این نوع قفل به عنوان قفل اصلی درب های ضد سرقت بر روی درب نصب می شود. اما از یراق آلاتی که به عنوان تجهیزات اضافی بر روی دربهای نصب می شوند وعلاوه بر ایمنی، زیبایی بصری درب را هم به همراه دارد قفل پستچی می باشد.  

قفل پستچی درب های ضد سرقت

یکی از تجهیزاتی که علاوه بر زیبایی برای افزایش ایمنی درب های ضد سرقت بر روی آنها نصب می شود قفل پستچی می باشد. این قفل به عنوان یراق آلات به سفارش مشتری بر روی درب نصب می شود. معمولا خود درب ضد سرقت برای پیشگیری از ورود سارقان به منازل نصب می شوند اما استفاده از تجهیزات ایمنی بیشتر باعث افزایش این ایمنی می شود.

قفل پستچی کاله نصب شده بر روی درب

قفل زنجیری درب ضد سرقت

در گذشته قفل پستچی به نام قفل زنجیری نامیده می شد. استفاده از این قفل نیز مانع از دید کامل منزل هنگام به صدا در آمدن زنگ منزل بود. زنجیر این قفل به پشت درب انداخته می شد و مانع از دید کامل داخل منزل و لوازم آن بود. بعد از به صدا در آمدن درب صاحب خانه با انداختن زنجیر اقدام به باز کردن درب می نمود. زنجیر نیز مانع از این می شد که درب به طور کامل باز و داخل منزل مشخص شود. با دیده نشدن داخل منزل افراد کمتری به فکر سرقت از این منازل می افتادند. اما قفل پستچی امروزه به شکل های جدید تر و با تکنولوژی پیشرفته تری تولید و مورد مصرف قرار می گیرد.

انواع قفل های پستچی

با آشنا شدن سارقان به نحوه استفاده از قفل زنجیری این نوع قفل ها عملکرد خود را از دست دادند و امروزه به سادگی توسط هر سارقی به سرعت باز  و از کار می افتد. برای همین تولید کنندگان به فکر ایده های جدیدی برای طراحی قفل پستچی نموده اند. از جمله این قفل ها به چند مورد اشاره می کنیم.

 قفل پازلی قفلی که قبل از مصرف منسوخ شد

این نوع قفل بیشتر برای افرادی که علاقمند حل معما هستند مناسب است و به همین صورت نیز طراحی شده است. برای باز کردن قفل پستچی پازلی باید یک معما که به صورت مارپیچ طراحی شده بود حل و قفل باز می شد. با این که باز شدن درب ضد سرقت که با این نوع قفل تجهیز می شد کار سختی به نظر می رسید اما غیر ممکن نبود. تنها کار برای سارقان کمی وقت گیرتر شده بود. اما سرقت ها همچنان از منازل با درب های مجهز به قفل پازلی به سادگی صورت می گرفت.

از دیگر معایبی که این نوع قفل ها داشتند معطل نمودن صاحب خانه برای خارج شدن از منزل خود بود. برای همین این نوع قفل های پستچی زمان طولانی در بازار مورد استفاده قرار نگرفتند و به سرعت منسوخ شدند.

قفل پستچی

  قفل پستچی جدید

اگر چه طراحی این نوع قفل به همان صورت گذشته می باشد اما با قرار گرفتن محل آن در قسمت پایین قفل اصلی کار برای سارقان بسیار دشوارتر شد. سختی باز نمودن درب ضد سرقت از بیرون مانع از طمع سرقت این افراد از منزل می شد.

مزیت استفاده از این نوع قفل در این بود که با چرخش سوئیچ از سمت داخل ساکنان منزل به سادگی درب را قفل می کنند. اما از سمت بیرون به هیچ وجه امکان باز کردن وجود نخواهد داشت.

 باز و بسته نمودن قفل با سوئیچ آن از داخل به ساکنان امکان می دهد تا در زمان لازم می توانند از درب منزل به سرعت خارج شوند.

چرا این قفل ها به نام قفل پستچی مشهور شدند

شاید یکی از مهمترین دلایلی که نام این قفل زنجیری را به قفل پستچی تغییر نام داد این بوده که این قفل ها مانع از باز شدن درب به طور کامل می شود و تنها حدود 10 سانتی متر درب مجهز به این قفل قابلیت باز شدن دارد. این مقدار فضا نیز بسیار مناسب برای عبور بسته های پستی است که پستچی برای این منازل می آورد. برای همین قفل های زنجیری با کمی تغییر به نام  قفل پستچی مشهور شدند.

قفل پستچی

چگونه از این قفل ها بر روی درب استفاده نمایید

این نوع قفل به سادگی بر روی قسمت پشت درب در داخل منزل به قسمت زیر قفل اصلی نصب می شود. برای این که از این قفل نیز به درستی استفاده نمایید کافی است بعد از به صدا در آمدن زنگ سوئیچ قفل را در محل خود بچرخانید در این زمانه زبانه در قیدی گیر کرده و درب بیشتر از 10 سانتی متر باز نخواهد شد. لازم است که شب ها نیز از این قفل برای افزایش ایمنی ساکنان منزل استفاده شود.

قفل های پستچی امکان استفاده بر روی چه درب هایی را دارد

حال که به خوبی میدانید قفل پستچی درب ضد سرقت چیست و چه تفاوتی با قفل های معمولی دارد، وقت آن رسیده است که بگوییم بر روی چه درب هایی می توان از آن استفاده کرد. قفل ها مهمترین اصل در هر نوع دربی هستند. برای همین توجه به نوع قفل و کارایی آن در درب ها از مهمترین امور می باشد. بعد از قفل اصلی که در درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد قفل پستچی از مهمترین تجهیزات برای افزایش ایمنی می باشد. این نوع قفل ممکن است که در هنگام خرید درب بر روی آن نصب نشده باشد. برای همین لازم است که خریدار حتما اقدام به نصب بهترین  و جدیدترین نوع آن بر روی درب نماید. اما تنها درب هایی که قابلیت نصب قفل پستچی بر روی خود را دارند که از استحکام بالا در بدنه و کیفیت در متریال بدنه برخوردار باشند.

به علت نصب قفل پستچی بر روی بدنه در صورت عدم استحکام مناسب متریال بدنه قفل با کمترین فشار قسمت زبانه از قید جدا و عملا این نوع قفل بدون کارایی خواهد شد.

برای خرید انواع قفل پستچی در متریال مختلف و بالاترین کیفیت و همچنین مناسب ترین قیمت به سایت ما مراجعه و از مجموعه محصولات ما دیدن نمایید. کارشناسان در این سایت آماده پاسخگویی به شما می باشند.  

 

مقالات مرتبط:

    ثبت نظر