درب اتاق سرور

اتاق سرور بخش بسیار مهمی از یک شرکت، سازمان و... محسوب می‌شود. اتاق سرور محلی است که از آن برای نگهداری اطلاعات محرمانه استفاده می‌شود پس حتماً باید دارای دربی با استقامت بالا و ویژگی‌های خاص خود باشد. می‌توان گفت که بخش بزرگی از امنیت اتاق سرور بستگی به درب آن خواهد داشت. شرکت دژ که یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع درب در سطح کشور به شمار می‌رود در ادامه توضیحاتی در مورد این محصول به شما دوستان گرامی خواهد داد.

انواع درب اتاق سرور

می‌توان این محصول را بر اساس ساختار به دو دسته کشویی و لولایی تقسیم‌بندی کرد. مدل لولایی دارای مقاومت زیادی است و مانند سایر درب‌ها باز و بسته می‌شود. این نوع برای کنترل جریان هوا عالی عمل می‌کند. اما در بسیاری از مواقع هنگامی که فضای کافی برای باز و بسته شدن درب وجود ندارد، از درب کشویی اتاق سرور استفاده می‌شود. این محصول روی یک ریل حرکت می‌کند و با حرکت به چپ و راست، باز و بسته می‌شود. اصولاً مدل‌های ریلی برای مکان‌های بسیار شلوغ کاربرد دارد. در حالت کلی امنیت نوع لولایی بیشتر خواهد بود.

 

درب اتاق سرور

 

ویژگی های درب اتاق سرور

درب اتاق سرور با ویژگی‌هایی خاص تولید و استفاده می‌شود، تا بتواند امنیت هر چه بیشتر اتاق سرور و مرکز داده‌ها را تامین کند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی و بررسی این ویژگی‌ها بپردازیم.

۱. ضد سرقت بودن :

همان‌طور که در بخش قبلی به آن اشاره شد، درب اتاق سرور باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتواند تمامی رفت و آمدها را به مسئولان مربوط به آن بخش محدود کند. این دقیقاً به این معنا است که درب اتاق سرور باید  در ضد سرقت باشد؛ درب‌ اتاق سرور می‌تواند همانند درب‌ ضد سرقت فلزی ساخته شود، قفل‌های چند زبانه داشته باشد و جنس آن از متریال‌های ضد حریق و رطوبت و همچنین عایق صدا باشد و با ابزار آلات سرقت، شکسته و یا خم نشود. علاوه بر همه این‌ها، درب اتاق سرور باید مجهز به قفل الکترونیکی و رمزی و همچنین سیستم تشخیص هویت باشد، تا فقط افرادی که در برنامه هوش مصنوعی آن ثبت شده‌اند، امکان ورود به اتاق سرور را داشته باشند.

۲. ضد حریق بودن :

ویژگی مهم دیگر در مورد درب اتاق سرور، ضد حریق بودن آن است. درب ضد حریق طوری طراحی و ساخته می‌شود، که تا دو ساعت بتواند جلوی نفوذ آتش به داخل اتاق را بگیرد و همچنین تا دمای بیشتر از 800 درجه سانتی گراد را بتواند تحمل کند. از همین جهت، درب اتاق سرور از جنس استیل ساخته شده و داخل آن از پشم سنگ متراکم پر می‌شود، تا مقاومت آن در برابر حرارت در بالاترین حد خود قرار داشته باشد.

علاوه بر این، درب اتاق سرور به طور کلی باید عایق حرارت و رطوبت باشد، به طوری که کمترین تبادل حرارت و رطوبت با فضای بیرون نداشته باشد. درب اتاق سرور دارای دودبند است و همگی طوری عایق کاری شده‌اند، که از ورود کوچک‌ترین ذره دود یا رطوبت به داخل اتاق جلوگیری می‌کنند.

۳. باز شدن به سمت بیرون :

درب اتاق سرور باید به سمت بیرون باز شود، به این دلیل که در صورت بروز آتش سوزی، گاز جمع شده در ساختمان باعث کیپ شدن درب‌ها می‌شود و اگر درب اتاق سرور به سمت داخل باز شود، در چنین شرایطی گیر کرده و باز نمی‌شود و فرد حاضر در اتاق سرور، امکان خروج از اتاق را از دست می‌دهد. دلیل دیگر این‌که درب اتاق سرور باید از سمت داخل به سمت بیرون باز شود، این است که در صورت بروز حوادثی در داخل اتاق، فرد حاضر در اتاق بتواند به سرعت از اتاق خارج شده و جان خود را نجات دهد.

۴. استفاده از قفل‌هایی که به راحتی باز نمی‌شوند :

درب اتاق سرور باید مجهز به قفل‌هایی باشد که با ابزار متفرقه باز نشود. بهترین قفل‌های مورد استفاده برای درب اتاق سرور، قفل‌های دیجیتال، رمزی و یا سیستم تشخیص هویت هستند.

ابعاد درب اتاق سرور

اگر بخواهید در مورد ابعاد این محصول بدانید، باید بگوییم که شرکت دژ این محصول را در ابعاد استاندارد تولید می‌کند. درب اتاق سرور در این مجموعه با ابعاد ١١٠ * ٢١٠ سانتی‌متر و ابعاد ١٠٥ * ٢١٠ سانتی‌متر تولید و عرضه می‌شود.

درب اتاق سرور ضد حریق

همان‌طور که ذکر شد، درب اتاق سرور باید درب ضد حریق باشد. این محصول به صورتی ساخته می‌شود که بتواند از نفوذ آتش به داخل اتاق جلوگیری کند. به همین منظور است که در داخل درب اتاق سرور ضد حریق از پشم سنگ استفاده می‌شود و این‌گونه مقاومت محصول در مقابل حرارت بالا خواهد رفت. جالب است بدانید که همین متریال باعث می‌شود که این کالا، عایق صدا نیز باشد. یعنی سر و صدای محیط بیرون به داخل اتاق سرور نفوذ نخواهد کرد. این درب دودبند نیز هست و این‌گونه هیچ دودی به این محیط داخلی وارد نخواهد شد.

درب استیل اتاق سرور

گفتیم که این محصول ضد حریق است و توانایی مقاومت در برابر دمای بسیار بالا را خواهد داشت اما این موضوع فقط با پشم سنگ در داخل درب ممکن نیست بلکه باید جنس آن نیز به گونه‌ای باشد که در برابر حریق و حرارت مقاومت نشان دهد. به همین جهت درب استیل اتاق سرور تولید می‌شود. این محصول با جنس استیل، بسیار با کیفیت خواهد بود و در برابر تخریب، ضربه، رطوبت، حریق از خود مقاومت نشان خواهد داد.

درب شیشه‌ای اتاق سرور

این محصول گاهی به صورت شیشه‌ای تولید می‌شود. درب شیشه‌ای اتاق سرور یکی از مدل‌هایی است که برخی از کاربران از آن استفاده می‌کنند. در این محصول به منظور محدود کردن دید به داخل اتاق، معمولاً از شیشه مات استفاده می‌شود. این مدل نیز عایق صدا و حرارت است. درب شیشه‌ای می‌تواند دما را نیز کنترل کند تا فضای داخلی محیط سرور خنک بماند.

قیمت درب اتاق سرور

تمامی اجناس در شرکت دژ، قیمت بسیار مناسبی دارند و این مجموعه تمامی محصولات تولید داخلی و وارداتی را با بهترین قیمت به فروش می‌رساند. از آنجا که امنیت درب سرور بسیار مهم است از بهترین کیفیت و بهترین قفل ترک روی این محصول استفاده شده است. قيمت درب سرور با کیفیت بسیار عالی، حدود 18 میلیون تومان می‌باشد.

 

درب اتاق سرور

 

خرید درب اتاق سرور

مجموعه دژ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع درب در سطح کشور به شمار می‌رود که محصولات وارداتی را نیز به مشتریان گرامی ارائه می‌دهد. این مجموعه ارائه دهنده انواع در ضد سرقت، درب اتاقی، درب اتاق سرور، درب ورودی ساختمان، درب لابی و... است. درب اتاق سرور یکی از محصولاتی است که برای هر سازمان و شرکتی جهت حفاظت از اطلاعات محرمانۀ آن محل لازم است. شما دوستان عزیز قبل از خرید درب اتاق سرور، امکان مشاوره با کارشناسان دژ را خواهید داشت. این‌گونه می‌توانید با اطلاعات کافی، بهترین انتخاب را در وب‌سایت دژ انجام دهید و به راحتی خرید خود را نهایی کنید.