کپی کلید درب ضد سرقت

کپی کلید درب ضد سرقت در برندهای چینی با صرف زمان و وقت زیاد امکان پذیر است. اما کپی کلید درب ضد سرقت در برند ترک و ایرانی بسیار سخت و دشوار است.

یکی از مشکلاتی که در طول عمر خود شاید چندین بار با آن مواجه شده باشید گم کردن کلید و یا جا گذاشتن کلید در خانه باشد. در این مواقع بهترین کار استفاده از کلید ساز و کپی کلید منزل است. اما آیا کپی کلید درب ضد سرقت نیز امکان پذیر است؟

چگونگی کپی کلید درب ضد سرقت

به علت ایجاد امنیت بیشتر سازه ها امروز به درب های ضد سرقت تجهیز می شوند. اما افرادی که بنا به هر دلیل و یا شاید به دلیل ایجاد امنیت بیشتر قصد کپی کلید درب ضد سرقت را دارند همیشه از چگونگی این کار از تولید کنندگان آن پرسش می کنند. پاسخ این سوال را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

معمولا این درب ها به انواع قفل تجهیز می شوند که باعث می شود این درب ها به درب ضد سرقت یا درب ایمن خوانده شوند. بسته به نوع قفل این درب ها امکان کپی کلید را دارا هستند. البته فراموش نکنید که این درب ها  به سادگی قابل کپی کردن کلید نیستند و تنها متخصصین در این کار می توانند این کار را انجام دهند.

چگونگی کپی کلیدهای دیجیتالی درب ضد سرقت

در بعضی از محیطی ها برای ایجاد امنیت بیشتر فضا از قفل های دیجیتال که با کارت امکان باز شدن را دارند استفاده می شوند. این گونه قفل ها علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر امکان هشدار به مالک سازه را در صورت باز بودن درب را می دهد. همچنین این درب ها به سیستم کنترل مرکزی نیز قابل اتصال هستند. با دارا بودن دو عدد کلید یدک در صورتی که کارت گم شود می توان درب را باز نمود. این کلید ها نیز امکان کپی شدن را توسط متخصصین دارند.

 

کپی کلیدقفل دیجیتال درب ضد سرقت

چگونگی کپی کلید درب ضد سرقت

 در صورتی که درب ضد سرقت به قفل های مجهز باشد که توسط کلید باز می شوند در چند صورت امکان کپی کلید در آن وجود خواهد داشت. با توجه به نوع ساخت سیلندرهای قفل درب ضد سرقت و برند این درب ها در بعضی از آنها امکان کپی کلید درب ضد سرقت وجود دارد.

 کپی کلید در درب ضد سرقت چینی

در صورتی که در سازه شما از درب ضد سرقت چینی به عنوان درب استفاده شده است به علت نوع ساخت این درب ها و نوع سیلندرهای قفل می تواند توسط یک متخصص این کار صورت پذیرد. البته توجه کنید که بسته به نوع قفل ها و تعداد زبانه های درگیر امکان باز شدن درب زمانی بیش از 45 دقیقه لازم دارد که برای سارقان این زمان بسیار طولانی بوده و امکان دزدی از این گونه سازه ها کم است. معمولا در درب های چینی از کلید های کامپیوتری معمولی استفاده می شود که کپی کلید درب ضد سرقت چینی را راحت تر می کند.

 

کپی کلید در درب ضد سرقت ترک و ایرانی

یکی از مهمترین مواردی که در درب های ضد سرقت ترک مورد توجه قرار می گیرد استفاده از قفل هایی با سیلندرهای توپی نشکن است که به سادگی قابلیت کپی شدن کلید را ندارند. به علت این که درب های ایرانی نیز از قفل های ترک در ساخت خود بهره برده اند، این قابلیت در درب های ایرانی نیز وجود دارد. وجود 8 عدد زبانه که به صورت ثابت و متحرک در طرفین درب وارد چارچوب می شوند به عملکرد بالای کلید ها کمک زیادی می کند. اما در صورتی که بنا به هر گونه اتفاق نیاز به کپی کلید درب ضد سرقت وجود داشته باشد می توان به این روش اقدام نمود.

درب ضد سرقت درجه یک dz-17

کپی کلید درب های ضد سرقت

معمولا درب ضد سرقت به دو سری کلید مجهز است که به آنها کلیدهای کارگری و کلیدهای اصلی گفته می شود. کلیدهای کارگری نوعی کلید برای رفت و آمد کارگران به سازه ها در زمان ساخت سازه است. این نوع کلیدها به صورت کامپیوتری ساخته می شوند و کمتر امکان کپی کلید کارگری درب ضد سرقت وجود دارد. اما در صورت نیاز و با صرف زمان طولانی این کار امکان پذیر خواهد بود. این کلیدها بعد از این که مالک سازه کلید اصلی را وارد قفل کند دیگر نمی توان از آنها استفاده نمود و بی تاثیر می شوند. کلید اصلی با ایجاد تغییر در زبانه های قفل مانع از کارکرد کلید کارگری می شود. این امر باعث افزایش ایمنی سازه های تازه ساز می شود.

 

چگونگی کپی کلید اصلی درب ضد سرقت

همان گونه که گفته شد درب ضد سرقت ترک و درب ضد سرقت ایرانی کمتر امکان کپی کلید درب ضد سرقت در آنها وجود دارد. اما اگر بنا به هر دلیل این کار اتفاق بیفتد باید هزینه زیادی صرف این کار نمایید. برای ساخت کپی کلید علاوه بر صرف هزینه نیاز به تجربه و مهارت بالا و زمان طولانی بوده و تا بتوان کپی کلید درب ضد سرقت را درست مانند نمونه اصل ساخت. برای همین دقت در نگهداری از کلیدها باعث می شود تا ایمنی سازه شما کمتر به خطر بیافتد.

قفل آژیردار

تعداد کلیدهای درب ضد سرقت

هر درب ضد سرقت بنا به برند و کشور تولید کننده از تعداد مشخصی کلید در زمان تولید خود بهره می برد. این کلید ها در درب های ضد سرقت چینی حدود 7 عدد است. از این تعداد دو تا کارگری و 5 تا کلید اصلی هستند. بنابراین با توجه به تعداد کلیدها کمتر امکان گم شدن کلیدها و کپی کلید درب ضد سرقت وجود دارد.

اما درب های ترک و ایرانی 5 تا کلید اصلی و 3 کلید کارگری دارند که امکان گم شدن این کلیدها را نیز کمتر می نماید. برای همین بنابر ضرورت تنها در زمانی که درب منزل بسته شده و در پشت درب مانده باشید می توانید به چند روش از متخصصین در این حوضه کمک بگیرید و قفل درب خود را باز نمایید. توجه کنید که حتما در این زمان از افراد مطمئن و متخصص استفاده نمایید و از سپردن کار خود به افراد نا آشنا خودداری کنید.    

    ثبت نظر