روکوب درب ضد سرقت چیست؟

هر آنچه که در زندگی از آن‌ها استفاده می‌کنیم به طور معمول و کلی از اجزاهای گوناگونی تشکیل شده است. می‌دانیم که درب ضد سرقت نیز یکی از هزاران وسیله و خدماتی است که در طی زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب ضد سرقت که امروزه نام آشنای محافظین مکان‌های گوناگون است در بیشتر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با گذشت زمان و پیشرفت‌هایی که در زمینه امنیت حاصل شد، درب‌های ضد سرقت نیز پدید آمدند. حال این درب‌ها که در مقایسه با نمونه‌های قدیمی خود از ساختمان و تجهیزات پیچیده تری تشکیل شده اند، کارایی به شدت رضایت بخشی را ارائه می‌سازند.

دربین اجزای درب ضد سرقت که شامل لایه‌ها، چهارچوب درب، قفل و کلید و سایر یراق آلات مخصوص درب ضد سرقت و... می‌باشند، بخشی نیز تحت عنوان روکوب درب ضد سرقت وجود دارد. روکوب درب ضد سرقت به پوششی گفته می‌شود که برای زیبا شدن نمای چهارچوب فلزی درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از توصیف نام روکوب درب ضد سرقت مشخص است، این قطعه به عنوان یک بخش جانبی در زیباتر شدن دکوراسیون درب و محیط کاربرد دارد و باید توجه داشت که روکوب نقشی در افزایش امنیت تقویت درب ضد سرقت ندارد.
از ویژگی های روکوب درب ضد سرقت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روکوب درب ضد سرقت به شکل L می‌باشد و چهارچوب درب را از سمت نمای آن کاملا پوشش می‌دهد.
  • روکوب درب ضد سرقت با ورق MDF ساخته می‌شود و روکشی از جنس چوب راش، گردو و یا PVC دارد.
  • در هنگام سفارش و خرید درب ضد سرقت دلخواه می‌توان روکوب را نیز با آن ست کرده و سفارش داد.
  • روکوب‌ها به طور کلی به دو دسته تخت و ترک تقسیم می‌شوند که نوع ترک حالتی انحنا دارد.
  • در بالای روکوب درب ضد سرقت می‌توان یک تاج نصب کرد.
  • روکوب‌ها معمولا در اکثر مواقع روی انواع چهارچوب با تنوع جنس نصب می‌شوند.

مزایای استفاده از روکوب درب ضد سرقت

روکوب درب ضد سرقت و تاج به همراه آن که اختیاری نیز به حساب می‌آید، سبک و زیبا بوده و توانایی استفاده برروی انواع درب ضد سرقت را دارا هستند. در ادامه به مزایای استفاده از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دارای قیمت پایین هستند.
  • سریع و آسان نصب می‌شوند اما همچنان برای نصب به فرد مجرب نیاز است.
  • پوشش کامل نمای چهارچوب فلزی.
  • دارا بودن تنوع بالا از نظر طرح، رنگ و مدل‌ها
  • امکان نصب در سالن‌ها، طبقات و نقاط مختلف یک ساختمان.
  • پوشش آسیب دیدگی‌های احتمالی اطراف چهارچوب به دلیل تعویض درب.

از آنجایی که چهارچوب اصلی درب ضد سرقت توسط رنگ کوره ای رنگ آمیزی می‌شود، رنگی به ظاهر متفاوت با خود درب دارد. استفاده از روکوب درب ضد سرقت سبب می‌شود تا درب ضد سرقت جلوه زیباتری داشته و با محیط بیشتر همخوانی بگیرد. تاج و روکوب درب ضد سرقت قیمت پایینی دارند اما تاثیر زیادی نیز در زیبایی و یکدست شدن نمای ساختمان می‌گذارند. تمامی ساختمان‌های لوکس جهت زیباسازی نمای خود از تاج و روکوب درب استفاده می‌کنند.

نظافت و تمیز کردن روکوب درب ضد سرقت

به طور رایج و معمول تاج و روکوب درب ضد سرقت از جنس ام دی اف و با روکش چوبی راش و گردو تهیه و ارائه می‌شوند. به همین دلیل شرایط نگهداری و تمیز کردن آن ها نیز نظیر درب ضد سرقت بوده و تفاوتی ندارد.

نصب روکوب درب ضد سرقت

اگر قصدی بر نصب تاج و روکوب درب ضد سرقت را دارید ابتدا باید درب ضد سرقتی که می‌خواهید توسط افراد مجرب نصب گردد. نگران نباشید! اگر در حین نصب آسیبی به دیواره‌های اطراف چهارچوب برسد روکوب درب ضد سرقت روی آن‌ها را خواهد پوشاند. بعد از نصب خود درب حالا شرایط برای نصب روکوب نیز فراهم است که این نصب راحت را نیز بهتر است همان فرد مجرب انجام دهد تا برای بقیه نکات در درصدی پایین هم مشکلی به وجود نیاید. مجموعه دژ درب دارای تیم مجرب در نصب و تعویض درب ضد سرقت و اجزای آن می‌باشد.

سفارش تولید و تهیه و خرید روکوب درب ضد سرقت

همان طور که گفتیم، روکوب درب ضد سرقت به عنوان یک بخش جدا از خود درب به فروش رسیده و استفاده از آن اختیاری است. می‌توان بر طبق سلیقه سفارش ساخت روکوب مخصوص درب ضد سرقت را ثبت نمود تا پس از ساخته شدن در کارگاه‌ ها و با ابزارهای مخصوص، به دست شما برسد. همچنین می‌توان با مراجعه به مراکز تولید و فروش درب ضد سرقت، روکوب را نیز جدا از درب خریداری نمود. نمونه‌هایی از روکوب درب ضد سرقت نیز به شکل آماده وجود دارند که خریدار تنها کافیست با توجه به نوع و ابعاد و ویژگی های درب ضد سرقت خود یک نمونه را انتخاب و خریداری نماید. مجموعه دژ درب با داشتن سابقه طولانی و رضایت بخش در ارائه انواع خدمات درب ضد سرقت، می‌تواند خدمات درجه یک را به مشتریان ارائه سازد. از طریق فروشگاه و یا وبسایت مجموعه دژ درب خریداران می‌توانند اطلاعات لازم را کسب و به خرید درب ضد سرقت مناسب و همچنین روکوب درب ضد سرقت اقدام نمایند.

 

بیشتر بخوانید:

    ثبت نظر